کاربرد هاردکیس در پایش سلامت سازه ها

کاربرد هاردکیس در پایش سلامت سازه ها

کاربرد هاردکیس در پایش سلامت سازه ها

تمامی سازه‌ هایی که توسط بشر ساخته می‌شوند دارای مقاومت و طول عمر خاصی هستند. با این حال مهندسان تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین سازه را ایجاد کنند تا سال‌ های بیشتری قابل استفاده باشد. برای اینکه بتوانید از سلامت کلی سازه مطمئن شوید، باید از طرحی تحت عنوان پایش سلامت سازه‌ها استفاده کنید. در این طرح با استفاده از تجهیزات به‌روز، سلامت کلی سازه سنجیده خواهد شد. دستگاه‌هایی که برای این موضوع استفاده می‌شوند دارای حساسیت بالایی هستند که به همین علت از هاردکیس‌ها برای نگهداری از آنان استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت سپاس باکس به معرفی جعبه ایمن برای تجهیزات نامبرده  و بیان دلیل کاربرد هاردکیس در پایش سلامت سازه ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آشنایی با جعبه دیتالاگر

دیتالاگر یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که در پایش سلامت سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله برای اندازه‌گیری بسیاری از شاخص‌ها از جمله دما، فشار،‌جریان، ولتاژ و توان مناسب است و تمامی این داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این موارد فقط بخش کوچکی از دیتاهایی است که دیتالاگر در اختیار شما قرار می‌دهد و کاربرد آن وسعت بسیار بالایی دارد. با یک نگاه ساده می‌توان به این نکته پی برد که جمع‌آوری این اطلاعات برای انجام طرح پایش اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه این ابزار می‌تواند محاسباتی را هم در این راستا انجام دهد که در نوع خود بسیار جالب است. قطعه دیتالاگر اندازه کوچکی دارد ولی قطعات ریز زیادی در داخل آن قرار گرفته است.

جعبه دیتالاگر

 

با توجه به اینکه این ابزار حساسیت بالایی دارد،‌ باید در مراقبت از آن بسیار کوشا باشید. به همین جهت جعبه دیتالاگر به‌صورت ویژه برای این محصول ساخته شده است. دیتالاگر دارای اندازه کوچکی است و وزن سبکی دارد؛ از همین رو جعبه آن نیز همین شرایط را خواهد داشت. در حال حاضر قیمت دیتالاگر نیز در حال افزایش است پس سعی کنید که از این ابزار مراقبت کنید زیرا خرید دوباره آن می‌تواند برای شما سختی‌های زیادی داشته باشد. در حال حاضر باکس دیتالاگر با قیمت و شرایط مناسبی عرضه می‌شود پس در اولین وقت ممکن آن را خریداری کنید.

اهمیت جعبه سنسور برای طرح پایش سلامت سازه

زمانی که چند سال از عمر یک ساختمان می‌گذرد، بدون شکل تغییراتی در ساختار آن رخ خواهد داد. هر چقدر که میزان عمر یک ساختمان بیشتر باشد، مسلماً از کیفیت آن کاسته خواهد شد. برای اینکه بتوان از کیفیت ساخت سازه مطمئن شد، می‌توان از انواع سنسورها استفاده کرد. در واقع این سنسور‌ها به شکل دقیق پارامتر های مهم استحکام را بررسی می‌کنند و نتایج آن را به‌ صورت آماری در اختیار شما قرار خواهند داد. سنسورها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها یک شاخص را اندازه‌گیری می‌کنند. در حال حاضر این دستگاه‌ها با قیمت‌ های بسیار بالایی در حال خرید و فروش هستند که خرید آن برای شما می‌تواند دشواری‌ های خاصی داشته باشد.

از همین رو اگر در حال حاضر سنسور دارید بهتر است که حفاظت از آن را سرلوحه کار خود قرار دهید. خوشبختانه اگر شما یک جعبه سنسور باکیفیت داشته باشید،‌ هیچ اتفاقی بدی برای شما نمی‌افتد و در هنگام جابجایی نیز سنسورها سالم باقی می‌مانند. اگر شما این جعبه‌ها را با دست بررسی کنید، متوجه سختی بالای لایه بیرونی آن‌ها خواهید شد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که تجهیزات شما در داخل این باکس‌ها از آسیب‌ های مختلف در امان خواهند بود. با توجه به توضیحات گفته شده بهتر است که وقت را از دست ندهید و در اولین فرصت ممکن این وسیله را خریداری کنید.

چرا باید حسگر و سنسور در هاردباکس نگهداری شوند؟

متأسفانه بسیاری از افراد از حسگر و سنسور بدون هیچ محافظی استفاده می‌کنند که این امر آسیب‌ های زیادی به دنبال دارد. با توجه به حساسیت بالای سنسور و دیتالاگر،‌ باید حتماً از جعبه‌ های مخصوص و محکم در این زمینه استفاده کنید. تجربه نشان داده است که ضربه خوردن این تجهیزات باعث اختلال عملکرد آن‌ها و یا حتی از کارافتادگی کامل می‌شود. زمانی که به این دستگاه‌ها ضربه وارد شود،‌ سنجش‌های انجام شده توسط آن‌ها دیگر دقت اولیه را نخواهد داشت. در این وضعیت؛ شخص با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد و محاسبات مربوط به پایش سلامت سازه‌ها دچار خطا می‌شود.

برای اینکه دستگاه حسگر ضربه نخورد،‌ حتماً بعد از تمام شدن کار آن را در داخل جعبه ایمن قرار دهید تا خیالتان از این بابت راحت باشد. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، نرسیدن آب و رطوبت به این تجهیزات است. به یاد داشته باشید که این حسگرها دارای قطعات الکترونیکی زیادی هستند که وجود رطوبت می‌تواند باعث سوختگی مدارهای آن شود. در این حالت احتمال سوختگی کامل دستگاه نیز وجود دارد که خسارت مالی زیادی به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه جعبه سنسور به‌عنوان یک جعبه ایمن شناخته می‌شود و هیچ‌گونه رطوبتی نمی‌تواند وارد آن شود.

حفاظت هاردکیس از حسگرها در برابر گرد و خاک

مورد دیگری که ممکن است به دستگاه شما آسیب وارد کند، گرد و خاک خواهد بود. چنانچه ذرات گردوخاک وارد دستگاه شما شوند، به‌صورت کلی عملکرد آن مشکل پیدا می‌کند پس در تمیز نگه‌داشتن وسایل کوشا باشید. طراحی جعبه حسگر به گونه‌ای انجام شده است که اجازه عبور هیچ‌گونه گردوغباری را به داخل آن نخواهد داد. البته حتماً حواستان باشد که در جعبه به‌صورت اصولی بسته شده باشد. با یک نگاه ساده می‌توان به این نکته پی برد که استفاده از هارد باکس صنعتی می‌تواند باعث تضمین سلامت دستگاه‌‌ های شما شود. با توجه به توضیحاتی که در این مورد داده شد، حتماً این نکات مهم را در نظر بگیرید و هر چه سریع‌تر برای انجام خرید جعبه حسگر برنامه‌ریزی کنید. شرایط فروش ویژه‌ای برای هاردباکس‌ها وجود دارد که می‌توانید از قیمت‌های مناسبی در این مورد بهره‌مند شوید.

سخن آخر

طرح پایش سلامت سازه‌ها هر چند وقت یک‌بار در ساختمان‌ ها انجام می‌شود تا سلامت آن‌ها بررسی گردد. برای این کار از دستگاه‌ هایی نظیر حسگر، سنسور و دیتالاگر استفاده می‌شود. برای مراقبت هر چه بهتر از این امکانات، جعبه ایمن برای آن‌ها تولید شده است. شرکت سپاس باکس در این زمینه وارد عمل شده است و انواع هارد باکس‌ های باکیفیت را برای حسگر‌ها عرضه می‌کند. در صورتی که نیازمند راهنمایی بیشتر در این بخش هستید می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید تا همه راهنمایی‌های لازم را به شما بدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *