فلایت کیس چیست

فلایت کیس چیست ؟

فلایت کیس چیست و چرا باید از فلایت کیس استفاده کرد؟

فلایت کیس یکی از بهترین ابزارها برای بسته‌بندی و حفظ وسایل است که به‌صورت ویژه برای هر محصول به کار می‌رود. نام دیگر این محصول هاردکیس است که بخش زیادی از مردم آن را با همین اسم می‌شناسند. فلایت کیس‌ها برای اولین بار برای حمل قطعات هواپیما مورد استفاده قرار می‌گرفتند ولی امروزه دایره کاربرد آن‌ها بسیار وسیع شده است. با توجه به کاربردهای فوق‌العاده‌ای که در فلایت کیس‌ها وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از آن‌ها برای خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع فلایت کیس چیست بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده از فلایت کیس

همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، فلایت کیس یک جعبه بسته‌بندی فوق‌العاده است که برای اولین بار در سال 1960 برای بسته‌بندی تجهیزات هواپیمایی مورد استفاده قرار گرفت. هر چقدر که زمان به جلو حرکت می‌کرد، حمل‌ونقل هوایی گسترش می‌یافت و کیس‌ های جدید نیز به‌صورت همزمان تولید می‌شدند. با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات و امکانات ساخته شده توسط انسان حساس هستند، احتمال ایجاد آسیب در آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود. در چنین شرایطی کم‌کم سایر صنایع نیز به فکر تهیه هاردکیس یا فلایت کیس افتادند.

مدت زمان زیادی نگذشته بود که کیف‌ آلومینیومی در صنعت سینما هم وارد شد و از آن برای نگهداری تجهیزات فیلم‌برداری همچون دوربین‌ها استفاده شد. به‌صورت کلی تجهیزاتی که حساس و گران‌قیمت هستند باید در داخل هارد باکس قرار بگیرند تا عوامل بیرونی نتوانند آسیب زیادی به آن‌ها وارد کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فلایت‌کیس‌ها در داخل ایران بیشتر با نام هاردکیس شناخته می‌شوند. یکی از نام‌ های دیگری که برای این جعبه‌ها انتخاب شده است کیس‌ های جاده‌ای است. با توجه به اینکه این جعبه‌ها امکان جابجایی جاده‌ای محصولات حساس را فراهم می‌کنند، از همین رو به آن‌ها کیس جاده‌ای هم گفته خواهد شد.

مشخصات کلی فلایت کیس

فلایت کیس یا هاردکیس دارای ویژگی‌ های خاص خود است که همین عامل سبب شده تا از سایر تجهیزات متمایز باشد. بزرگ‌ترین ویژگی که در یک فلایت کیس فوق‌العاده وجود دارد این است که در برابر ضربه، مقاومت بسیار زیادی دارد. در واقع اگر این جعبه‌ها پرت شوند یا ضربه‌ای به آن‌ها وارد شود، تجهیزات داخل آن هیچ‌گونه آسیبی نخواهند دید و از این لحاظ در امن‌ترین حالت ممکن خواهند بود. مشخص بعدی فلایت کیس این است که استحکام بالایی دارد. نکته جالب این است که در چهار طرف این جعبه‌،‌ گوشه‌ها فلزی و دارای مقاومت بالا است، تا در هنگام حمل‌ و نقل و برخورد با محیط اطراف  آسیبی به آنها وارد نشود.

این مورد در تمامی هاردباکس‌ هایی که تا به حال ساخته شده است به‌خوبی دیده می‌شود. با توجه به اینکه وسایل ارزشمندی در داخل این جعبه‌ها قرار می‌گیرد، برای آن‌ها یک قفل مخصوص نیز کار گذاشته می‌شود. این قفل مانع از دسترسی سایر افراد به محتویات داخل هاردکیس می‌شود و انتقال بار در داخل آن به سرعت انجام خواهد شد. معمولاً برای ساخت این محصول از پروفیل‌ های آلومینیومی به‌عنوان ساختار اصلی استفاده می‌شود. از همین رو به این محصول، کیف آلومینیومی هم گفته می‌شود که بسیاری از افراد آن را به همین اسم می‌شناسند. بر روی هر فلایت کیس، یک دستگیره هم قرار می‌گیرد که برای جابجایی آن از دستگیره استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از فلایت کیس چیست؟

در ساخت یک فلایت کیس نکات زیادی رعایت شده است که همین امر میزان محبوبیت آن را چند برابر می‌کند. در واقع طراحی و ساخت فلایت کیس بر اساس نوع نیاز مشتری صورت می‌گیرد. این بدان معناست که امکان ساخت آن به‌صورت سفارشی هم وجود دارد و شما فقط باید نوع نیاز خود را با سازنده آن در میان بگذارید تا بهترین هاردباکس را تولید کرده و در اختیار شما بگذارد. البته ناگفته نماند که این محصول به‌صورت انبوه نیز تولید شده است که برای ساخت آن از اندازه‌ های استاندارد استفاده شده است. یکی دیگر مزایای خاص این کیف‌ های آلومینیومی این است که عمر مفید بسیار بالایی دارند. مواد به کار رفته در ساختار هاردباکس‌ها به گونه‌ای است که با گذشت زمان دچار آسیب نخواهند شد و کیفیت خود را به‌خوبی حفظ خواهند کرد.

با توجه به اینکه درجه حفاظت این جعبه از محتویات خود بسیار زیاد است،‌ خرید و استفاده از آن باعث صرفه‌جویی هزینه‌ها در این بخش هم خواهد شد. فراموش نکنید که بسیاری از تجهیزات، حساس و گران‌قیمت هستند و در صورت بروز آسیب در آن‌ها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در چنین وضعیتی مسلماً بهتر است که یک کیف آلومینیومی داشته باشید تا تجهیزات خود را از آسیب‌ های مختلف حفظ کنید. خوشبختانه برای این محصول امکان تعمیر نیز وجود دارد که باعث می‌شود با خیال راحت از آن استفاده کنید. البته احتمال ایجاد خرابی در این وسیله بسیار کم است ولی در صورت بروز آن باید برای تعمیر برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

بررسی انواع فلایت کیس‌ های پرکاربرد

فلایت کیس یا هاردکیس از انواع مختلفی ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها برای کار خاصی ساخته شده‌اند. این مورد نشان‌دهنده تنوع بالای این محصول است از بزرگ‌ترین مزایای آن به حساب می‌آید. انواع مختلف این محصول با توجه به نوع نیاز آن مشخص خواهند شد. در واقع نوع فلایت کیس تعیین کننده ابعاد،‌ اندازه، شکل و جنس این محصول است که باید آن را جدی بگیرید. به‌صورت کلی هاردکیس موسیقی از مهم‌ترین نوع این محصول است. کیس رک، هارد باکس گیتار، کیس میکسر و کیس دیجی از مهم‌ترین انواع این محصول هستند که کسانی که با موسیقی سروکار دارند از آن استفاده می‌کنند. به غیر از این موارد، می‌توان به کیس مانیتور و کیس پنل LED هم اشاره کرد که این موارد مربوط به تجهیزات الکترونیکی خاصی هستند.

کیف حمل و محافظ دستگاه دی جی

فلایت کیس چیست ؟

در حال حاضر انواع ساز های موسیقی نیز در داخل این باکس‌ های آلومینیومی قرار می‌گیرند. به‌طور مثال هارد کیس گیتار از مهم‌ترین تجهیزات این بخش است که باید آن را در نظر داشته باشید. هارد کیس ویولن و سنتور نیز از دیگر مواردی هستند که در حال تولید بوده و به‌صورت مستقیم به مردم عرضه خواهند شد. فلایت کیس تجهیزات شکاری یکی دیگر از انواع این محصول است که مواردی همچون اسلحه در داخل آن نگهداری خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای تجهیزات گفته شده، حتماً برای همه آن‌ها یک هاردباکس مناسب تهیه شود.

چند نکته مهم در ساخت فلایت کیس

برای اینکه بتوان یک فلایت کیس باکیفیت تولید کرد، باید  اصول مختلفی را مدنظر قرار داد. برای ساخت این سازه از پروفیل‌ های آلومینیومی باکیفیت و مستحکم استفاده می‌شود تا چهارچوب کلی فلایت کیس مشخص شود. برای بدنه اصلی آن نیز از تخته چند لایه بسیار مستحکم کمک می‌گیرند که در برابر ضربه‌ های احتمالی بسیار محکم خواهد بود. این تخته‌ها در برابر ضربه و خش بسیار مقاوم هستند که از همین رو برای ساخت هارد باکس و هارد کیس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قفل و لولای کار شده در این محصول از جنس استیل است که به‌ صورت توکاری شده ایجاد شده است. شما می‌توانید این محصول خاص را به‌صورت سفارشی هم داشته باشید و آن را در رنگ دلخواه خود تحویل بگیرید. گوشه‌ های این باکس‌ها نیز به حالت کرومایز شده درآمده است و کاملاً گرد است. با توجه به این توضیحات به شما توصیه می‌کنیم که حتماً برای سفارش این محصول برنامه‌ریزی کنید.

نتیجه گیری

فلایت کیس یا هاردکیس برای حفظ، نگهداری و جابجایی تجهیزات حساس مختلف به کار می‌رود. مواردی همچون انواع آلات موسیقی، وسایل‌ های الکترونیکی و تجهیزات شکاری در داخل این باکس‌های مخصوص قرار داده می‌شوند. اگر شما هم به دنبال تهیه این باکس‌ها هستید، بهترین راه این است که با کارشناسان مجموعه سپاس باکس در تماس باشید. این مجموعه تلاش می‌کند تا بهترین نوع هاردکیس‌ها را با کیفیت قابل قبول در اختیار شما قرار دهد تا از تجهیزات خود به‌صورت بلندمدت استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *