کاربرد هاردکیس در آزمایشگاه

کاربرد هاردکیس در آزمایشگاه

کاربرد هاردکیس در آزمایشگاه

آزمایشگاه؛‌ محیطی است که در آن آزمایش‌های زیستی، فیزیکی یا شیمیایی انجام می‌شود. برای اینکه شما بتوانید بهترین آزمایشات را پشت سر بگذارید، در ابتدا باید امکانات لازم در این زمینه را فراهم سازید. بعضی از این وسایل از حساسیت خاصی برخوردار هستند که به همین علت باید آن‌ها را در داخل هاردکیس قرار داد. خوشبختانه ساخت فوم بسته بندی نیز برای محیط داخلی هاردکیس در حال انجام است. برای اینکه اطلاعات بیشتری در زمینه کاربرد هاردکیس در آزمایشگاه داشته باشید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

جعبه تجهیزات آزمایشگاه چه خصوصیاتی دارد؟

به‌صورت کلی؛ جعبه تجهیزات آزمایشگاه موارد مختلفی را در داخل خود جای می‌دهد. از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از آن استفاده کنید. برای اینکه سایر افراد نتوانند به محتویات داخل جعبه دسترسی داشته باشند، برای این باکس‌ها یک یا دو قفل قرار داده شده است. این قفل‌ها به‌صورت رمزدار هستند تا فقط مسئول آزمایشگاه بتواند آن را باز کند. در صورتی که باکس تجهیزات آزمایشگاه بزرگ باشد، ممکن است در آن از دو قفل استفاده شده باشد. به‌صورت کلی وجود این قفل‌ها باعث افزایش امنیت باکس‌ها خواهد شد. برای اینکه این جعبه ساختار بهتری داشته باشد، ساخت فوم بسته بندی نیز برای آن انجام خواهد شد. نکته جالب این است که این جعبه‌ها را می‌توان در داخل کول باکس نیز قرار داد.

در حال حاضر تعداد زیادی از کسانی که این محصول را خریده‌اند، از کیفیت آن اعلام رضایت کرده‌اند. در صورتی که قسمت داخلی این جعبه‌ها با وسایل شما هماهنگی نداشت،‌ امکان تغییر کیت نیز فراهم خواهد بود. در هارد کیس‌ های آزمایشگاهی موضوع بهداشت اهمیت بسیار بالایی دارد و از آنجا که بسیاری از نمونه‌ های آزمایشگاهی در داخل این باکس قرار می‌گیرند،‌ حتما باید یک محیط مناسب و پاک را برای آن‌ها فراهم کرد. در حال حاضر با یک نگاه ساده می‌توان به بهداشتی بودن باکس‌ های آزمایشگاهی پی برد. اگر می‌خواهید که از بهترین مورد در این زمینه برخوردار شوید،‌ حتما از برند های معتبری همچون سپاس باکس استفاده کنید.

حمل ایمن وسایل آزمایشگاهی با هارد باکس

برای اینکه شما بتوانید وسایل آزمایشگاهی را به راحتی حمل کنید، باید موارد ایمنی را رعایت کنید. اکثر تجهیزات آزمایشگاهی ساختار ظریفی دارند که با ایجاد فشار یا ضربه دچار آسیب‌ های جدی خواهند شد. در چنین شرایطی بهتر است که حتما از هاردباکس‌ های مخصوص برای حمل وسایل آزمایشگاهی استفاده کنید تا مشکلات بعدی برای شما ایجاد نشود. در برخی از موارد دیده شده است که به دلیل حمل نا ایمن تجهیزات، بخشی از آن‌ها دچار آسیب شده است که در این حالت هزینه‌ های بسیار زیادی به مسئولان آزمایشگاه تحمیل خواهد شد. در داخل آزمایشگاه‌ها دستگاه‌های الکترونیکی متعددی یافت می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای وظایف خاص خود هستند.

به همین علت بهتر است که شما حفاظت از این دستگاه‌ ها را هم مدنظر قرار دهید. وجود مواد شیمیایی یا رطوبت می‌تواند در این مورد بسیار آسیب زننده باشد پس آن‌ها را از گزند این مواد حفظ کنید. خوشبختانه در سال‌ های اخیر هاردباکس‌ های مخصوص این دستگاه نیز تولید شده‌اند که در نوع خود حائز اهمیت هستند. جعبه دستگاه‌ های آزمایشگاه معمولا با توجه به نوع دستگاه دارای اندازه‌ های متفاوتی خواهد بود. هر باکسی بر اساس نوع دستگاه ساخته می‌شود و با بهترین شرایط به دست آزمایشگاه می‌رسد. این باکس‌ها به گونه طراحی شده‌اند که اجازه ورود رطوبت و گرد و خاک را به داخل جعبه‌ها نخواهند داد.

طراحی کیف‌های تجهیزات آزمایشگاهی

اگر شما به کیف‌ های آزمایشگاهی ساخته شده نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد برای ساخت آن‌ها از طراحی خاصی استفاده شده است. کیت‌ های به کار رفته در داخل هر باکس با توجه به نوع تجهیزاتی که در داخل جعبه قرار می‌گیرد طراحی شده است. معمولا این باکس‌ها دارای حفره‌ های متعدد هستند که تجهیزات آزمایشگاهی همچون لوله‌ها در داخل این حفره‌ها قرار می‌گیرند. خوشبختانه این کیف‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که قابلیت قرارگیری در داخل کول باکس را هم دارند. به همین علت می‌توان نمونه‌ هایی که دارای حساسیت به دما هستند را هم از این طریق جابجا کرد.

کیت‌ های داخل جعبه در برابر اسید‌ها و سایر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و آسیبی به آن‌ها وارد نخواهند کرد. با توجه به اینکه در محیط‌ های آزمایشگاهی تعداد زیادی از کیف‌ها وجود دارند،‌ این جعبه‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند. متنوع بودن رنگ در این کیف‌ها باعث شده است تا  هر کدام از نمونه‌ها به‌ صورت متمایز مشخص شوند. اندازه این باکس‌ها نیز بر اساس نوع موادی که در داخل آن قرار می‌گیرد متفاوت خواهد بود. با توجه به توضیحاتی که داده شد حتما در هنگام خرید باکس این موارد را در نظر بگیرید تا دچار خطا و اشتباه نشوید.

بررسی کیت‌های مختلف در هاردباکس آزمایشگاهی

در داخل هاردباکس آزمایشگاهی کیت‌ های متعددی قرار می‌گیرد که در قبل هم به این موضوع اشاره کردیم. کیت لیوان یکی از این مواردی است که از آن برای حمل و نگهداری نمونه‌ های لیوانی همچون ادرار و مدفوع استفاده می‌شود. در واقع ساخت فوم بسته بندی بر اساس شکل لیوان‌ها صورت گرفته است. به صورت کلی معمولا از پلی پروپیلن برای ساخت این قسمت استفاده می‌شود زیرا دارای قابلیت‌ های فراوانی است. استفاده از کیف‌ هایی که قابلیت حمل لیوانی دارند بسیار گسترده شده است و می‌توان نمونه‌ های مختلفی از آن را خریداری نمود. کیت‌های لوله بخش دیگری از تجهیزات این بخش هستند. این کیت‌ها به صورت ویژه برای حمل لوله‌ های نمونه گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای ظرفیت خاصی هم هستند. این کیت قابل اتوکلاو نیز است که می‌توانید از این امتیاز ویژه هم بهره‌مند شوید. بعضی از کیت‌ها نیز حالت عمومی دارند که شامل کیت لیوان و لوله با هم هستند. در این حالت شما قابلیت حمل هر دو مورد را به صورت همزمان خواهید داشت.

کاربرد هاردکیس در آزمایشگاه

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید حمل و جابجایی تجهیزات آزمایشگاهی را به خوبی انجام دهید، باید از امکانات مناسب در این مورد بهره‌مند شوید لذا کاربرد هاردکیس برای آزمایشگاه های سیار کاملا مشهود است. بر همین اساس انواع مختلفی از جعبه تجهیزات آزمایشگاهی ساخته شده است که می‌تواند نیاز شما در این زمینه را برطرف سازد. شرکت سپاس باکس توانسته است بهترین کیت‌ های آزمایشگاهی را تولید کند و آن‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شما هم با استفاده از این فرصت می‌توانید انواع باکس‌ های آزمایشگاهی را با شرایط مناسب خریداری کنید و برای خرید هر کیت‌ های آزمایشگاهی شرکت سپاس باکس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *